Notice: Funkcja WP_Object_Cache::add została wywołana nieprawidłowo. Klucz pamięci podręcznej nie może być pusty. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.1.0.) in /home/strazmm/domains/archiwum.sm.myslowice.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5865

2013

SPRAWOZDANIE  Z  DZIAŁALNOŚCI

STRAŻY  MIEJSKIEJ  W  MYSŁOWICACH

ZA  ROK  2013


MYSŁOWICE, LUTY 2014


I. OCENA SYTUACJI KADROWEJ STRAŻY

            W załączniku do Uchwały NR XXVII/491/12 Rady Miasta Mysłowice zawierającego „Program zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli w Mieście Mysłowice” założono zwiększenie stanu etatowego Straży Miejskiej do 36 strażników pełniących służbę w terenie. Z uwagi na nieuwzględnienie w budżecie Straży odpowiednich środków finansowych, plany te nie zostały jednak zrealizowane.

            W roku 2013 w Straży zatrudnionych było 28 osób, w tym na 23 na stanowiskach strażniczych 5 na stanowiskach cywilnych.

            Ustawodawca stale rozszerza zadania i uprawnienia straży gminnych i obecny, niski stan etatowy, nie pozwala w zadowalającym stopniu na realizację wszystkich zadań. Stało się to szczególnie odczuwalne z chwilą rozpoczęcia realizacji zadań związanych z kontrolą pojazdów przy użyciu urządzeń samoczynnie rejestrujących szybkość oraz po wejściu w życie znowelizowanej ustawy „o utrzymaniu czystości i porządku w gminach”.

            Od dnia 1 lipca 2011 r. Straż Miejska działa jako odrębna jednostka organizacyjna w systemie pracy całodobowej. Ponieważ z przeprowadzonego rozpoznania wynikało, że w soboty i niedziele nasycenie terenu patrolami jest niewystarczające, do pracy w te dni skierowano dodatkowe patrole pełniące służbę od godz. 700do 2200. Utworzono także stanowisko dyżurnego, przyjmującego całodobowo zgłoszenia o wszelkich zdarzeniach.

 
II. OCENA REALIZACJI POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY Z POLICJĄ.
W myśl przepisów ustawy „o strażach gminnych” pomiędzy Prezydentem Miasta Mysłowice, a Komendantem Miejskim Policji w Mysłowicach zawarte zostało porozumienie w sprawie współpracy Komendy Miejskiej Policji i Straży Miejskiej w Mysłowicach.
Współpraca w szczególności polegała na:
1) stałej wymianie informacji o zagrożeniach występujących na określonym terenie w zakresie bezpieczeństwa ludzi i mienia, spokoju i porządku publicznego,
2)  koordynowaniu rozmieszczenia służb policyjnych i straży, z uwzględnieniem zagrożeń występujących na danym terenie,
3)  wspólnym prowadzeniu działań porządkowych w celu zapewnienia spokoju
i porządku w miejscach zgromadzeń, imprez artystycznych, rozrywkowych
i sportowych, a także w innych miejscach publicznych,
4)   organizowaniu wspólnych szkoleń policjantów i strażników miejskich,

            Podczas cotygodniowych narad analizowana była sytuacja bezpieczeństwa w mieście, wyznaczane były rejony oraz szczegółowe zadania. Omawiano także współpracę podczas zabezpieczania imprez masowych organizowanych na terenie miasta.

            W ocenie Straży współpraca układała się dobrze, o czym może świadczyć nie tylko ilość wspólnie pełnionych służb, ale także ilość zatrzymanych sprawców przestępstw i wykroczeń oraz ilość przekazanych informacji o sprawach pozostających w gestii organów ścigania.

            W ciągu 2013 r. przeprowadzono 153 wspólne służby, w których udział brało 172 strażników. Ujawniono popełnienie 16 przestępstw, ujęto i przekazano Policji 17 osób, w tym 7 sprawców przestępstw, 3 osoby poszukiwane listami gończymi oraz 8 sprawców wykroczeń. Ponadto przekazano Policji 13 informacji o sprawcach przestępstw lub wykroczeń.

            Przedstawiciel KWP Katowice omówił z funkcjonariuszami SM problematykę dotyczącą stosowania postępowania mandatowego w praktyce, które wynikają z ustawy o strażach gminnych, kodeksu wykroczeń i kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Strażnicy brali także udział w niżej podanych akcjach inicjowanych przez Policję:

  1. 1.   II.2013 r. akcja „Bezpieczne ferie 2013” – (4 strażników),
  2. 2.   III i IV.2013 r. akcja „Bezpieczny weekend” – (8 strażników),
  3. 3.   26.IV.2013 r. Akcja „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” – (6 strażników ),
  4. 4.   IV.2013 r. działania przy giełdzie samochodowej  – (4 strażników),
  5. 5.   30.V. 2013 r. impreza plenerowa „Bądź jak Jezus”  – (4 strażników),
  6. 6.   21.V.2013 r. Akcja „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” – (1 strażnik),
  7. 7.   30.V.2013 r. procesje Bożego Ciała – (4 strażników),
  8. 8.   12.VI.2013 r. Akcja „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” – (1 strażnik),
  9. 9.   VII – VIII. 2013 r. „Bezpieczne wakacje” – (2 strażników),

10. 24.IX.2013 r. Akcja „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” – (2 strażników),
11. IX-XII.2013 r. „Bezpieczna droga do szkoły” – (5 strażników),
12. 24.X.2013 r. Akcja „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” – (1 strażnik),
13. XI.2013 r. „Akcja Znicz 2013” – (8 strażników).
14. II.2013 r. Trzeci ogólnopolski konkurs Rock‘n’ Roll’a,
15. II.2013 r. Mistrzostwa Śląska w biegach przełajowych,
16. III.2013 r. procesja Drogi Krzyżowej,
17. III.2013 r. pożar budynku w Parku Zamkowym,
18. IV–XI.2013 r. zabezpieczenie ligowych meczy piłki nożnej,
19. IV–XI.2013 r. zabezpieczenie przejazdu kibiców,
20. III-V.2013 r. profilaktyka „Bezpieczne przedszkole”,
21. IV.2013 r. koncerty „Alter Fest”,
22. IV.2013 r. zabezpieczenie mieszkania w związku z zaczadzeniem,
23. IV-XII.2013 r. pomoc przy zabezpieczeniach kolizji i wypadków drogowych,
24. V.2013 r. obchody Europejskiego Dnia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
25. V.2013 r. Obchody Święta 3-go Maja,
26. V.2013 r. impreza plenerowa Piknik Historyczny,
27. V.2013 r. Procesje „Dni Krzyżowych”,
28. VI.2013 r. FIVB Beach Volleyball World Championships U23 Mysłowice,
29. VI.2013 r. zabezpieczenie przemarszu ulicami miasta w związku z imprezą „Ślōnskŏ Ferajna”,
30. VI.2013 r. zabezpieczenie przemarszu ulicami miasta uczestników festynu szkolnego,
31. VI.2013 r. Świętojańskie Dni Mysłowic,
32. VI.2013 r. Świętojański Bieg Trzeźwościowy ulicami miasta,
33. VI-IX.2013 r. festyny szkolne, rodzinne, parafialne,
34. VI-IX.2013 r. festyny szkolne, rodzinne, parafialne,
35. IX.2013 r. rajd samochodowy „Muminki WRC”,
36. IX.2013 r. Dożynki Miejskie,
37. IX.2013 r. X Bieg Olimpijski ulicami miasta,
38. IX.2013 r. Mistrzostwa Mysłowic Nord Walking ulicami miasta,
39. IX.2013 r. zabezpieczenie miejsca niewybuchu,
40. X.2013 r. XXI Memoriał im. J. Chromika – bieg ulicami miasta,
41. XI.2013 r. obchody Święta Niepodległości,
42. XI.2013 r. obchody Światowego Dnia Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych „Zrób przelew życia”,
43. XI-XII.2013 r. kampania związana z bezpieczeństwem drogowym „Nie kuś losu – bądź przezorny na drodze”,
44. XII.2013 r. zabezpieczenie budynku w związku z alarmem bombowym.
 
III. OCENA DZIAŁAŃ STRAŻY DOTYCZĄCYCH PORZĄDKU PUBLICZNEGO

            Podstawowym, wynikającym z Ustawy o strażach gminnych, zadaniem Straży jest szeroko rozumiana ochrona porządku publicznego na terenie miasta. Służba w terenie pełniona była na zmianie pierwszej i drugiej, a w przypadkach zasadnych, także na zmianie nocnej. W zależności od bieżących potrzeb, godziny rozpoczynania służb były różne. O godzinie rozpoczęcia służby, dyslokacji patroli i zadaniach realizowanych przez poszczególne patrole, decydował stan zagrożenia porządku oraz stan osobowy naszej jednostki. Monitorowanie bezpieczeństwa w poszczególnych dzielnicach miasta dokonywane było na cotygodniowych naradach dyslokacyjnych w Komendzie Miejskiej Policji, w trakcie których wyznaczane były rejony szczególnie zagrożone, a także ustalane zadania realizowane przez poszczególne patrole. Drugim ważnym czynnikiem, decydującym o kierowaniu służb patrolowych w dany rejon, były interwencje zgłaszane przez mieszkańców.

            Stałym zadaniem strażników była kontrola miejsc zagrożonych, w których dochodziło lub mogło dochodzić do przypadków naruszania prawa. Do miejsc takich zaliczane są nie tylko miejsca słabo oświetlone i mało uczęszczane, ale także pustostany, piwnice i klatki schodowe – szczególnie w blokach wielopiętrowych – w których na wyższych kondygnacjach znajdują się przejścia pożarowe. Są to ulubione miejsca gromadzenia się młodzieży, która nie tylko zakłóca spokój innym mieszkańcom, ale często dewastuje klatki schodowe, zaśmieca je i spożywa tam alkohol.

            Pozostawione bez nadzoru budynki, często będące w stanie ruiny, piwnice i klatki schodowe to miejsca, w których często koczują osoby bezdomne. W okresie zimowym, miejsca te były stale kontrolowane, a osoby tam napotkane kierowane do noclegowni lub ogrzewalni. Nie wszyscy bezdomni chcą jednak korzystać z oferowanej im pomocy, a my jako Straż nie możemy działać wbrew ich woli, więc udzielano im informacji o miejscach, w których mogą uzyskać pomoc.

Problem związany z bezpańskimi lub wypuszczanymi bez nadzoru psami jest nadal aktualny. Właściciele czworonogów bardzo często zapominają o ciążących na nich obowiązkach. Niezachowanie ostrożności przy trzymaniu zwierząt, brak szczepień ochronnych przeciwko wściekliźnie oraz nieusuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez psa, to obowiązki te są nagminnie zaniedbywane. Zjawisko to było i nadal pozostaje w stałym zainteresowaniu Straży. W 2013 r. na sprawców tych wykroczeń nałożono 396 pouczeń, 26 osób ukarano mandatami a wobec 3 osób skierowano do Sądu Rejonowego wnioski o ukaranie.

            Kolejny powtarzający się przez lata problem dotyczył parkowania samochodów w miejscach zabronionych. Tyczy się to głównie osiedli mieszkaniowych i terenów przy obiektach użyteczności publicznej, gdzie miejsc parkingowych jest zbyt mało. Wykroczenia związane z nieprawidłowym parkowaniem pojazdów są nagminne, wymuszone czasami sytuacjami szczególnymi. Podejmowanie w tych przypadkach interwencji wymaga zachowania daleko idącego obiektywizmu i wzięcia pod uwagę zarówno opinii osoby popełniającej wykroczenie jak i informującej o nim.

Systematycznie patrolowane były tereny wokół wszystkich szkół i innych placówek oświatowych. Na podstawie analizy zdarzeń i sygnałów od mieszkańców oraz dyrekcji szkół patrole kierowane były tam, gdzie dochodziło do jakichkolwiek nieprawidłowości. Corocznie, z dniem rozpoczęcia roku szkolnego, w porozumieniu z Komendą Miejską Policji pełnione były służby w miejscach, gdzie pierwszoklasistom mogło grozić jakiekolwiek niebezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Dyrekcje niektórych szkół zwracały się do nas z prośbą o udzielanie pomocy w utrzymaniu porządku, w związku z organizowanymi w szkołach zabawami lub innymi imprezami. Każdorazowo pomocy takiej udzielano kierując w wyznaczone miejsca patrole interwencyjne.

           W okresie od stycznia do  listopada 2013 w ramach programów opracowanych przez Straż Miejską („Agresja rówieśnicza”, „Cyberprzemoc”, „Bezpieczne ferie”,  „Powiedz NIE”, „Strażnik miejski przyjaciel”, „Jesteśmy bezpieczni”, „Odpowiedzialność karna nieletnich”, „Pierwsza pomoc”, „Eko strażnik”) przeprowadzono prelekcje w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach. Ogółem przeprowadzono 104 prelekcje, w których uczestniczyło ok. 3.700 dzieci. Ponadto w  ramach akcji „Bezpieczne przedszkole” przeprowadzono prelekcje w 21 placówkach przedszkolnych.

           Ważnym elementem działalności Straży Miejskiej pozostawała kontrola gospodarki odpadami stałymi i ciekłymi na terenie miasta. Nie trzeba podkreślać jak ważnym zagadnieniem jest ochrona środowiska naturalnego i jak ważna jest prawidłowa gospodarka odpadami. Za nieprawidłowości ujawnione w toku przeprowadzanych kontroli gospodarki ściekami, na właścicieli nieruchomości nałożono 473 pouczenia, 73 mandaty karne a w 3 przypadkach sprawy skierowano do sądu.

            Ponieważ część nieruchomości nadal nie jest podłączona do kanalizacji miejskiej, podczas prowadzonych kontroli informowano właścicieli o konieczności podłączania się do istniejącej kanalizacji miejskiej. W tym zakresie utrzymywana jest ścisła współpraca z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Mysłowicach oraz Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.

1. Rowery

            Od lipca 2012 r. na wyposażeniu Straży Miejskiej są dwa rowery, użytkowanych przez czterech strażników. Patrole rowerowe pełnione były w rejonach kąpielisk, terenów leśnych, w dzielnicach Piasek, Centrum, Janów, Ćmok, Brzęczkowice. Pełnienie służb z wykorzystaniem rowerów uzależnione jest od warunków pogodowych. W roku 2013 służb takich pełniono 29.

2. Monitoring i foto-pułapki

            W sierpniu 2012 r. uruchomiony został monitoring miejski. Kamery zainstalowane są na Rynku, przy skrzyżowaniu ulic Oświęcimskiej i Mikołowskiej oraz Mikołowskiej i Amii Krajowej a także na Placu Wolności. Centrum monitoringu urządzone zostało w siedzibie Straży Miejskiej a obserwację monitora prowadzi strażnik, który jednocześnie pełni obowiązki dyżurnego.

            Na podstawie obrazu zarejestrowanego przez kamery strażnicy podjęli 32 interwencje. Między innymi interweniowano w sprawie zanieczyszczenia fontanny na Placu Wolności, wobec nietrzeźwych osób poruszającego się jezdnią lub leżących na chodniku. Ponadto 13 razy o udostępnienie zarejestrowanych zdarzeń zwracali się policjanci.

            Umiejscowienie monitora na dyżurce nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż dyżurny wykonując szereg innych czynności nie może stale obserwować obrazu rejestrowanego przez cztery kamery. Jest to rozwiązanie doraźne i wskazane jest aby centrum monitoringu znajdowało się w innym pomieszczeniu.

Straż Miejska posiada trzy rejestratory zdarzeń, tzw. foto-pułapki, które zakupione zostały przez Rady Osiedli. Urządzenia te zakładane są w miejscach, gdzie najczęściej dochodzi do łamania przepisów porządkowych. Zarejestrowany materiał pozwala ustalić sprawcę wykroczenia i bardzo dobrze sprawdzał się jako materiał dowodowy.

3. Fotoradary

Od sierpnia 2012 r. na podstawie zawartego porozumienia Straż Miejska ma możliwość kontrolować szybkość pojazdów przy użyciu fotoradaru. Podstawowym celem jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników dróg na drogach publicznych. Miejsca kontroli wyznaczone zostały na podstawie własnych spostrzeżeń, danych o zdarzenia drogowych zarejestrowanych przez Policję  oraz informacji uzyskanych od mieszkańców podczas spotkań z radami osiedla. Zasadność wybranych miejsc została potwierdzona podczas przeprowadzonego badania natężenia ruchu oraz rejestracji pojazdów przekraczający szybkość na ulicach: Kosztowskiej, Dzierżonia, 3-go Maja, Długiej i Brzezińskiej.

Do końca grudnia 2013 r. przeprowadzono 12 sesji foto radarowych, podczas których ujawniono ok. 1600 wykroczeń polegających na przekroczeniu szybkości powyżej 20 km, w miejscach gdzie dozwolona prędkość wynosiła 40 km. Dokładna ilość ujawnionych wykroczeń będzie znana po dokonaniu obórki technicznej zdjęć zarejestrowanych przez fotoradar w listopadzie 2013 r. Do dnia 31 grudnia 2013 r. wszczęto 1131 postępowań wyjaśniających, które w 1027 przypadkach zakończono poprzez nałożenie mandatów karnych na kwotę 175 650 zł. Ponadto do sądu skierowano 18 wniosków o ukaranie a w 86 przypadkach postępowania zakończono pouczeniami. W wyniku prowadzonych czynności wyjaśniających ujawniono jedną osobę, która kierowała samochodem pomimo ciążącego na niej zakazu sądowego. Informację o popełnieniu przestępstwa z art. 244 kk wraz z wnioskiem o wszczęcie dochodzenia przekazano Policji.

4. Odświeżamy nasze miasto.

Od grudnia 2011 r. do 30 września 2013 r. pod patronatem Prezydenta Miasta Straż Miejska kontynuowane były zadania zawarte w ogólnopolskim programie TOB3CIT pod nazwą „Odświeżamy nasze miasta”. Celem projektu było uświadamianie mieszkańcom zagrożenia jakie dla naszego zdrowia niesie nałóg palenia tytoniu oraz reagowanie w przypadkach niestosowania się do zakazów i ograniczeń  określonych w ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. W 2013 roku, w ramach tej akcji wylegitymowano 525 osób, które paliły tytoń w miejsca zabronionych. Wobec 437 osób jako sankcję karną zastosowano pouczenia a 87 osób ukarano mandatami na kwotę 4 600 zł.

 
 

  1. III.   REALIZACJA ZADAŃ W ZAKRESIE USUWANIA AWARII TECHNICZNYCH,

     SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH I INNYCH MIEJSCOWYCH ZAGROŻEŃ.

W ubiegłym roku na terenie Mysłowic nie odnotowano zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowe czy awarii technicznych, gdzie w myśl przepisów ustawy „o stanie klęski żywiołowej” zaangażowana powinna być Straż Miejska. Strażnicy byli jednak 44 razy angażowani przy zabezpieczaniu miejsc różnych zdarzeń. Na przykład  zabezpieczali miejsca wypadków i kolizji drogowych, wycinki drzew, miejsca gdzie na jezdniach rozlane były substancje ropopochodne oraz obiektów w związku z informacją o podłożeniu ładunku wybuchowego itp.

IV. REALIZACJA ZADAŃ W ZAKRESIE OCHRONY OBIEKTÓW KOMUNALNYCH.

            Zgodnie z „Planem ochrony Urzędu Miasta Mysłowice” między innymi na Straży Miejskiej spoczywa obowiązek zapewnienia właściwego funkcjonowania Urzędu Miasta i bezpieczeństwa osób w nim zatrudnionych oraz niedopuszczenie do zakłócania porządku publicznego. Celem spełnienia tego wymogu, patrol pełniący służbę w centrum miasta ma obowiązek kontrolować doraźnie wszystkie budynki, w których funkcjonują poszczególne Wydziały Urzędu, a w sytuacjach koniecznych, podejmować interwencje mające na celu natychmiastowe przywróceniu porządku. Najczęściej do zakłócenia spokoju bądź porządku dochodzi w Biurze Obsługi Mieszkańca. Po otrzymaniu informacji o takim incydencie, wysyłany jest natychmiast patrol, który na miejscu podejmuje adekwatne do danej sytuacji działania.

 

            Informacja o ilości podjętych interwencji i zastosowanych sankcjach karnych w rozbiciu na poszczególne wykroczenia zawarta jest w załączniku Nr 1, a informacja o działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń, w załączniku Nr 2.  


Załącznik nr 1.

Ewidencja wyników działań straży

Lp.

 Rodzaje wykroczeń zawartych w:

 Środki oddziaływania wychowawczego (art. 41 k.w.)

Mandat

Wnioski do sądu

 Sprawy przekazane innym organom lub instytucjom

 Razem

 

Razem

 liczba

 kwota

1

 Ustawie – Kodeks wykroczeń
 a)  wykroczenia przeciwko porządkowi i spokojowi publicznemu

1.083

24

2.020

0

0

1.107

 b)  wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym, samorządowym i społecznym

84

4

600

0

0

88

 c)  wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu osób i mienia

396

26

2.200

3

0

425

 d)  wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji, w tym:

—-

—-

—-

—-

—-

—-

 – ujawnione przez urządzenia rejestrujące

86

1027

175.650

18

0

1.131

 – pozostałe naruszenia

805

410

30.450

12

0

1.227

 e)  wykroczenia przeciwko osobie

0

0

0

0

0

0

 f)  wykroczenia przeciwko zdrowiu

50

0

0

0

0

50

 g)  wykroczenia przeciwko mieniu

3

0

0

0

0

3

 h)  wykroczenia przeciwko interesom konsumentów

0

0

0

0

0

0

 i)  wykroczenia przeciwko obyczajności publicznej

150

35

2.900

2

0

187

 j)  wykroczenia przeciwko urządzeniom użytku publicznego

461

221

11.240

3

0

685

 k)  szkodnictwo leśne, polne i ogrodowe

14

12

1.400

0

0

26

2

 przepisach wprowadzających Kodeks pracy

2

0

0

0

0

2

3

 ustawie o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

778

441

31.620

19

0

1.238

4

 ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu
i wyrobów tytoniowych

437

87

4.600

1

0

525

5

 ustawie o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach

473

73

6.400

2

0

548

6

 ustawie o ochronie zwierząt

9

3

150

0

0

12

7

 ustawie o odpadach

32

3

500

0

0

35

8

ustawie – Prawo ochrony środowiska

2

0

0

0

0

2

9

 ustawie – Prawo o miarach

80

3

200

0

0

83

10

 ustawie – Prawo wodne

0

0

0

0

0

0

11

 ustawie o publicznym transporcie drogowym

0

0

0

0

0

0

12

 ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

0

0

0

0

0

0

13

 ustawie o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt

27

4

300

0

0

31

14

 ustawie o ochronie przyrody

1

0

0

0

0

1

15

 ustawie o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji

1

0

0

0

0

1

16

 ustawie o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych

0

0

0

0

0

0

17

 ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym

0

0

0

0

0

0

18

 ustawie o bateriach i akumulatorach

0

0

0

0

0

0

19

 ustawie – Kodeks wyborczy

0

0

0

0

0

0

20

 aktach prawa miejscowego (przepisy porządkowe)

0

0

0

0

0

0

21

 innych

0

0

0

0

0

0

 

OGÓŁEM

4.974

2.373

270.230

60

0

7.407

 

 

Lp.

 Pozostałe wyniki działania

 Liczba

1

 pojazdy unieruchomione przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół 

17

2

 pojazdy usunięte z drogi, w tym: 

 a) na podstawie art. 50a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym 

0

 b) na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym 

1

3

 pojazdy odnalezione 

0

4

 osoby doprowadzone do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania 

124

5

 ujawnione przestępstwa 

16

6

 osoby ujęte i przekazane Policji 

17

7

 zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsca zagrożonego takim zdarzeniem 

44

8

 chronione obiekty komunalne i urządzenia użyteczności publicznej 

5

9

 konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych na potrzeby gminy 

627

10

 kontrola osobista, przeglądanie zawartości podręcznych bagaży osoby 

11

 

Załącznik nr 1.

Informacja dotycząca działań Straży Miejskiej w Mysłowicach w roku 2013                              o działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń

1.   W dniu 17 listopada 2013 r., w związku z obchodami Światowego Dnia Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych, Straż Miejska wspólnie z Komendą Miejską Policji przy współudziale Automobilklubu Mysłowickiego oraz Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa zainicjowała i zorganizowała akcję ”Zrób przelew życia” promującą bezpieczne zachowania na drodze, zapoznano także z zasadami udzielania I pomocy przedmedycznej. W trakcie akcji pozyskano od honorowych dawców krwi 6,5 litra tego ratującego życie płynu. Uczestnikom spotkania rozdano materiały edukacyjne oraz elementy odblaskowe. Informacje na powyższy temat zostały zamieszczone na stronach internetowych: Straży Miejskiej Mysłowice, Komendy Miejskiej Policji w Mysłowicach, Urzędu Miasta Mysłowice, Polskiego Związku Motorowego, Automobilklubu Mysłowickiego, Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnych oraz miejskich portalach informacyjnych itvm, Mysłowice.net, „Co tydzień”. Na potrzeby obchodów został wydrukowany plakat reklamowy. Ponadto przeprowadzono wspólny patrol Straży i Policją.

2)    W listopadzie i grudniu 2013 r. Straż Miejska Mysłowice i Komenda Miejska Policji w Mysłowicach wspólnie z Automobilklubem Mysłowickim w ramach finansowego wsparcia z budżetu Urzędu Miasta zainicjowała i zorganizowała spotkania
z dziećmi, młodzieżą i mieszkańcami miasta kampanię informacyjną „Nie kuś losu – bądź przezorny na drodze”. Patronem kampanii był Urząd Miasta Mysłowice oraz PZM-ot o/Katowice. Przeprowadzone zostały prelekcje, spotkania i pogadanki w przedszkolach, szkołach, Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, grupach przy parafii NSPJ. W trakcie spotkań uczestników informowano o zasadach bezpiecznego zachowania na drodze, jak również zapoznano z taktykami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. W trakcie spotkań rozdawano materiały edukacyjne, breloczki i elementy odblaskowe. Na potrzeby kampanii wydrukowano i wykonano rolap z hasłem kampanii, a także breloczki i torby z elementami odblaskowymi. Prowadzone były wspólne patrole w trakcie których rozdawano materiały edukacyjne związane z kampanią. Informacje na powyższy temat zostały zamieszczone na stronach internetowych: Straży Miejskiej Mysłowice, Komendy Miejskiej Policji w Mysłowicach, Urzędu Miasta Mysłowice, Polskiego Związku Motorowego, Automobilklubu Mysłowickiego oraz miejskich portalach informacyjnych itvm, Mysłowice.net, „Co tydzień”.

3)    W miesiącach od marca do czerwiec 2013 roku w ramach akcji „Bezpieczne przedszkole” przeprowadzono prelekcje w 22 placówkach przedszkolnych.
W maju Straż Miejska zorganizowała i przeprowadziła finał akcji „Bezpieczne przedszkole”.

4)    W okresie od stycznia do  listopada 2013 w ramach programów opracowanych przez Straż Miejską („Agresja rówieśnicza”, „Cyberprzemoc”, „Bezpieczne ferie”,  „Powiedz NIE”, „Strażnik miejski przyjaciel”, „Jesteśmy bezpieczni”, „Odpowiedzialność karna nieletnich”, „Pierwsza pomoc”, „Eko strażnik”) przeprowadzono prelekcje w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach. Ogółem przeprowadzono 104 prelekcje, w których uczestniczyło ok. 3.700 dzieci.

5)    Całoroczna akcja o przestrzeganiu zakazów i nakazów, skierowana do właścicieli psów. Opracowano odpowiednie informatory na stronie internetowej Straży Miejskiej Mysłowice zawierające informacje o tym jakie obowiązki ciążą na każdym właścicielu psa i jakie sankcje grożą za niestosowanie się do nich.

6)    Całoroczna akcja skierowana do właścicieli nieruchomości wzywająca do przestrzegania zasad gospodarki odpadami. Opracowano odpowiednie informatory na stronie internetowej Straży Miejskiej Mysłowice zawierające informacje o zasadach pozbywania się odpadów stałych i ciekłych oraz sankcjach karnych grożących za niestosowanie się do nich.

7)    „Odświeżamy nasze Miasto” – całoroczna akcja mająca na celu zwalczania nałogu palenia tytoniu.

8)    Na stronach internetowych Straży Miejskiej Mysłowice zamieszczono informacje dotyczące bezpiecznych zachowań w czasie wakacji oraz w miejscach akwenów wodnych.